“Prednost je kada slučajeve možemo rješavati direktnim razgovorom, da ne moramo pisati prijave.”
“U tome je svakako prednost otvaranja urednog dana jednom mjesečno u Gradskoj upravi Zvornik, koja je imala puno razumijevanja za ovakvu vrstu potrebe njenih građana.”
“Imamo i predmete obraćanja iz Srebrenice, Milića, Bratunca, Osmaka”, rekla je zamjenica Ombudsmana za djecu Republike Srpske Jovanka Vuković.
“Prioritetno ističem saradnju sa Gradskom upravom i rukovodstvom grada. Obišli smo i veliki broj škola u Zvorniku i okolini.”
“Sa Centrom za socijalni rad imamo kontinuiranu saradnju, kao i sa Centrom za mentalno zdravlje, dakle svi oni koji su na neki način svojim djelovanjem usmjereni na zaštitu prava djece”, rekla je Vukovićeva.
Institucija Ombudsmana je otvorena za sve situacije gdje je primjetno da se krše prava djeteta, a mogućnost obraćanja imaju roditelji, neko ko sa strane posmatra i vidi i institucije.
Ombudsmanu se mogu obratiti i povodom situacija koje se daševaju u školi, ako je u pitanju vršnjačko nasilje, ako je u pitanju loše ocjenjivanje, ako je u pitanju loš odnos učenika prema nastavniku, ako roditelji postavljaju posebne zahtjeve.
Zatim, situacije visokokonfliktnih razvoda prilikom povjeravanja djece na dalju brigu i staranje jednom roditelju i održavanje ličnog kontakta sa roditeljem sa kojim dijete ne živi, odnosno ovlašteni su da pokrivaju sve segmente dječijeg života i da reaguju kada su narušena njihova prava.
Zamjenik Ombudsmana Jovanka Vuković, svakog prvog utorka u mjesecu u kancelariji pravne pomoći u Šalter sali, prima korisnike od 10:00 do 13:00h.